Олена Поплавська, вчителька англійської мови приватної школи Mainstream, розповідає про те, як мотивувати дітей до вивчення іноземної мови та що стає в нагоді вчителю.

Teach the way you’d want to be taught.

Ура! Зараз англійська!

«Граючись, навчаємось!» – саме за таким принципом будую свої уроки як в початковій, так і в старшій школі. Вважаю, що для успішного навчання необхідно зацікавити дитину, викликати бажання вивчати англійську, створивши теплу атмосферу й позитивний настрій на уроці.

Яким чином це вдається зробити? За допомогою нестандартних видів роботи. Насамперед, це – ігри, різновидів яких є безліч: карткові, настільні, лексичні, граматичні, логічні, рольові, онлайн-ігри. Наразі улюбленою грою моїх учнів 1-3 класів є популярна гра UNO, під час якої ми відпрацьовуємо на практиці вживання назв кольорів, тварин і числа.

Ура! Зараз англійська!

Однією з актуальних сучасних технологій є проектна діяльність, яка передбачає застосування знань на практиці. Робота з проектом – це перш за все взаємодія учнів між собою. Вони вчаться працювати в команді, розподіляти обов’язки, домовлятися, брати відповідальність за результат роботи. Крім того, учні працюють із комп’ютерними технологіями, виконуючи пошуково-пізнавальну діяльність, таким чином вони розширюють свій світогляд, розвивають креативність, уяву і фантазію. Різновидів проектів є багато: інформативні, дослідницькі, творчі та інші. Найменші учні нашої школи чекають з нетерпінням понеділка, коли за розкладом мають не проcто урок англійської, а спеціально відведений на проекти урок Project.

Ура! Зараз англійська!

Цікавою інновацією стала Стіна слів (Word Wall), яку ми готуємо разом з учнями. До карток із словами діти малюють зображення, котрі потім розвішуються на стіні, що допомагає учням, особливо візуалам і кінестетикам, краще запам’ятовувати слова за певною темою.

Ура! Зараз англійська!

Корисною та водночас захопливою рубрикою є Книжкові клуби (Book Clubs), а також Мультклуби (Cartoon Clubs) та Кіноклуби (Movie Clubs). Учні попередньо обирають англійську книжку чи англомовний мультфільм, заздалегідь читають /переглядають, а потім безпосередньо на уроці – засіданні клубу діляться враженнями про прочитане чи переглянуте у цікавій креативній формі.

Цікавим запозиченням став британський ресурс Клас Доджо (ClassDojo), який по праву називають найбільш доброзичливим у світі журналом. Насправді це не стільки журнал, скільки система ігрових бонусів. Учнів реєструють в програмі, кожен обирає собі симпатичного яскравого аватара. І ось кожен урок аватари заробляють собі бали за певними критеріями, що пізніше систематизується у рейтинги класів та учнів.

Ігри, проекти, а також уроки на свіжому повітрі, інтегровані уроки, квести, змагання, відео-уроки, спільні уроки початкової та середньої/старшої школи, де старші навчають молодших, та багато інших цікавинок дійсно мотивують учнів до вивчення англійської мови, викликають у них любов та бажання вчити її.

Ура! Зараз англійська!

Найбільшою нагородою за цей навчальний рік для мене був вигук учнів: «Ура! Зараз англійська!».